„Ние сме отговорни до 85%, а само 15% са програмирани предварително“, твърди Рупeрт Шмид, президент и съсобственик на Biologique Recherche.

Всички искат да надникнат в бъдещето, но малцина го правят професионално. Не, не става дума за врачка, а за Руперт Шмид, президент и съсобственик на Biologique Recherche (BR). Геният на маркетинга пристигна във Варна за откриването на Експертния център на висшата френска марка и лансирането на крема La Grande на основата на епигенетиката.

Мосю Шмид, как започна историята на възпитаника на парижкия INSEAD, един от водещите световни бизнес институти, с BR?

Имам роднински връзки със семейство Алуш, основателите на BR. След като Иван почина, Жозет ми се обади, че търси човек, който да продължи делото му. Синът им д-р Филип Алуш е гений в изследванията и иновациите, но не и маркетолог. Не се замислих, това бе моят шанс. Трябваха ми няколко години, за да разбера бюти индустрията. Задачата ми е да предвидя развитието на BR не само в търговската част, но и в научната.

Какво да очакваме от бюти индустрията в близко бъдеще?

Преди време малцина биха повярвали, че кремовете могат не само да хидратират и да се борят с бръчките, но и да забавят стареенето. Бъдещето е на епигенетиката (от стгр. „епи“ означава над – б. а.). Убеден съм, че след десетина години ще се научим да извличаме полза от генетичния материал. Работим със смирение, предлагаме уникални и ефективни грижи, но в крайна сметка това, което искаме да дадем на клиентите, е персонализация. Като в ресторант без меню – поръчвате това, което искате, защото се вслушвате в организма си. Той решава вместо вас какво му липсва. Същото е и с кожата.

Зад подобни сложни разработки понякога не се крие нищо необичайно.

Невъзможно е да се отрече епигенетиката като сериозен научен и козметичен тренд. Сравнително младият отрасъл се занимава с изследване в промяната на активността, не на структурата, на гените под действие на външни и вътрешни фактори, като агресивна околна среда, възраст, хормони, стрес, вредни навици, дисбалансирано хранене… Откриването на молекули, способни да удължат живота на стволовите клетки, означава да забравим за признаците на стареене.

Да, но нали гените са единственият носител на ДНК?

Забравете наученото в училище. ДНК вече не е съдба и може да се пренапише. Замисляли ли сте се защо еднояйчни близнаци с еднакъв геном страдат от различни болести с напредването на възрастта. „Виновни“ са различните условия и начин на живот. Тоест ние сме отговорни до 85%, а само 15% са програмирани предварително. А и никъде не е казано, че ако сме наследствено обременени, ще се разболеем от рак. Преди 5 години BR стартира програма за идентифициране на генни маркери, свързани със стареенето, като бяха изследвани 80 хил. души. Паралелно през 2017 г. Лабораторията за експресия на гените в Сан Диего направи откритие в областта на клетъчното препрограмиране.

 

 Наистина ли вярвате, че съвършеният крем може да победи увреждането на ДНК и да се противопостави на стареенето?

Звучи като фантастика. Напротив, перспективите са все по-реалистични и имат всички шансове за успех. Но ние трябва да помогнем на крема, като променим начина си на живот. За щастие, хората стават все по-отговорни и се опитват да разберат как всичко, което правят в живота, засяга кожата. Не може да избягаме от вредната околна среда, но може да разчитаме La Grande Crème да ни защити, да изпълни бръчките, да рескулптира овала, да хармонизира обемите, да подобри водния баланс, да изсветли тена… Но основното му свойство е да насърчи клетъчната регенерация, като въздейства върху експресията на гените.

Все повече La Grande Crème заприличва на НЛО. Кое го прави специален?

Уникалната му формула на основата на епигенетиката. BR тества над 80 различни варианта в течение на 3 години. Наистина кремът няма равен на себе си. Ние не продаваме фалшиви обещания. Опитваме се да бъдем мъдри, да избираме много добри съставки и да ги включваме в сложни и ефективни формули. Предимството ни е, че 95% от продуктите на BR се произвеждат в нашата лаборатория в Париж и нямаме времеви ограничения като други марки.

Какво представлява основната съставка EpigenActiv?

Капсулиран пентапептид, който действа на рецепторите на растежните фактори, отговорни за регенерирането на тъканите и активиране на протеазомата (система за рециклиране на увредени протеини – б. а.). Кремът съдържа още над 15 съставки, може би еднакво важни, сред които магарешки трън, мимоза, бял чай, уасаби.

Дизайнът на La Grande Crème се отличава от аптечния вид на останалите.

Нямаше как съдържанието да не рефлектира върху дизайна. Футуристичната форма на La Grande Crème напомня структурата на ДНК. Бурканчето се произвежда от един от последните занаятчийски производители на стъкло и кристал във Франция. Излято и полирано ръчно, то се обработва четири пъти. Скоро няма да повторим подобен технологичен и дизайнерски „подвиг“.

Естетиката La Grande е очевидна не само за крема, но и за интериора на вашите посолства на красотата. Какво целите?

Искаме клиентите да се чувстват комфортно, сякаш са у дома. Няма естетични правила, важното е в бюти пространството да витае духът на марката. Експертният център на BR във Варна отговаря на това условие. Българското представителство се развива с изключително бързи темпове. Наградата за програмата Haute Couture е напълно заслужена.